Het aftellen is begonnen!: Het begin van..... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van mandyvanbeek - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen!: Het begin van..... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van mandyvanbeek - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!: Het begin van.....

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2014 | Nederland, Arnhem

.... het grote avontuur!

Over een weekje is het al zover! Dan begint het tot nu toe grootste avontuur van mijn leven en komt stiekem deels mijn droom uit om ooit een keer naar Afrika te gaan (en op safari haha). Eerste keer buiten Europa, eerste keer zonder familie en de eerste keer vliegen. Ja het is een hele uitdaging! en ondanks dat ik er ontzettend veel zin in heb besef ik eigenlijk nog niet helemaal dat het echt gaat gebeuren, maar dat zal wel komen als ik op Schiphol sta (of pas op het vliegveld in Ethiopië haha).

Over een week zal ik rond dit tijdstip in het vliegtuig van Istanbul naar Addis Abeba (Ethiopië) zitten om daar twee maanden te overwinteren... of nee.. eigenlijk om stage te lopen. Samen met Denise, Joëlle, Mirjam en Martijn ga ik stage lopen bij Passion Agro & Furniture Production PLC (Passion AFP) in Debre Zeyit waarbij we bij gaan dragen aan een ontwikkelingproject voor kansarme jongeren. Passion AFP bouwt in samenwerking met meerdere farm’s in Ethiopië en Stichting Aeres Groep een expertisecentrum alla praktijkschool in Debre Zeyit. Hier kunnen kansarme jongeren een internationale beroepsopleiding volgen wat meer garantie geeft voor een baan en goede toekomst. De zo genoemde ‘compound’ bestaat uit een kippenstal (tweede in aanbouw), Farmer Business School, een Factory, Guesthouses en een aantal hectare landbouwgrond. Momenteel wordt er alleen een beroepsopleiding voor Pluimvee aangeboden, maar gedurende de stage gaan Denise, Martijn en ik de mogelijkheden onderzoeken om dit uit te breiden naar Veehouderij. Joëlle en Mirjam gaan onderzoek doen naar de tuinbouw en export van de gewassen.
We gaan bij lokale boeren kijken hoe zij hun vee gehuisvest hebben en hoe zij hun veehouderij runnen, om er zo achter te komen hoe de beroepsopleiding voor Veehouderij eruit moet komen te zien evenals de demo-koeienstal die we als praktijkondersteuning willen bouwen op de compound. Om te voorkomen dat we na de 2,5 maanden met vierkante ogen terug komen door het typen van het adviesrapport gaan we tussendoor onze technische skills vertonen bij het helpen met de bouw van het tweede kippenhok voor leghennen. Dus bouwvakkers, opgepast! We komen als volleerde bouwvakkers weer terug!

Natuurlijk wordt er niet alleen stage gelopen. Joëlle haar b-day, de kerstdagen en de Nederlandse oud- en nieuw worden in de periode dat ik in Ethiopië zit ook gevierd, of terwijl: party & Kerstvakantie!! In de kerstvakantie ga ik met de hele groep 1-2 weken rondreizen in Ethiopië om te zien wat dit prachtige land allemaal te bieden heeft, en ook in de weekenden zullen we er op uit gaan.

Om jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn avontuur ga ik proberen hier geregeld een reisverslag te plaatsen wanneer de internetverbinding het toelaat. Internet schijnt regelmatig ver te zoeken te zijn in Ethiopië (net zoals het stroom..) en zo sloom als dikke stront door een trechter.. But we shall see!

Liefs Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 2517

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Januari 2015

Eerste reis naar het verre buitenland: Ethiopië

Landen bezocht: